Studiereis Australie deel 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van maria Puts-Severijns - WaarBenJij.nu Studiereis Australie deel 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van maria Puts-Severijns - WaarBenJij.nu

Studiereis Australie deel 2

Blijf op de hoogte en volg maria

20 November 2014 | Australië, Melbourne

10/11 In de ochtend verlaten we mornington Peninsula en rijden we naar Phillip Island. onderweg maken we een stop bij een soort van "kinderboerderijtje" Er zijn geen kinderen aanwezig, maar wel een groep senioren die heerlijk aan het genieten zijn van hun uitje. Dus samen met een opaatje kangoeroes gevoerd. er is ook een winkeltje aanwezig met leuke souveniertjes. we verblijven in Ramada Phillip Island. Wauw we verblijven per 2 personen in een 3 kamerbungalow inclusief veranda met schitterend uitzicht. Het plaatsje Cowes is echt een gezellig dorpje met veel winkels. Jammer dat hier voornamelijk alleen mensen even eten om vervolgens naar de Pinguin parade te gaan en daarna weer weg. tegenover het vakantiepark is een "klein" dierentuintje. Dit was echt super zeg! De kangoeroes en walibi's lopen er los en kun je voeren. Dmv een loopbrug kom je oog in oog (alleen sliepen ze) met de koala's en zo kun je alle Australische bekende zoogdieren er zien. Helaas waren wij Nederlanders een beetje ban g van de emoes. Als dat was gefilmd zou het zeker een youtube hit zijn geworden.
In de avond kregen wij van een rangers van Phillip Island een korte rondleiding met wat info over de geschiedenis van het schiereiland. En dan de Pinguin parade,,,,,,tja wat moet ik hier over vertellen. Super schattig hoe ze uit zee komen, op elkaar wachten en naar hun nest is de duinen gaan PUNT Dus over de massa's bussen vol Chinezen spreek ik niet ;)

11/11 Voordat we richter Foster vertrekken maken we een stop voor eten in te slaan en bezoeken we een koala opvang centrum. Wat een lieve schattige beertjes zijn het toch. de route naar Foster is erg mooi en enorm afwisselend. We verblijven die nacht in comfort Inn Fioster. De eigenaar zit er pas 2 maanden in en wil de boel gaan renoveren. Aardige man. Die middag gaan we naar Wilsons Promontory N.P. Het is een indrukwekkend natuur gebied waar je kunt
kamperen en wandelingen kunt maken. Van korte routes tot meer daagse wandeling. We zijn nog naar het bekende Squeaky Beach geweest. Leuk om dat zand in het echt te horen. Had hier graag langer willen blijven en mooie wandelingen daar gemaakt, maar we moesten voor het donker het N.P. zijn uitgereden ivm overstekend wild. Onze tourleider Robin van QAS heeft die avond heerlijk gekookt voor ons. En dat in een camper.

12/11 Na een koude nacht gaan we een heerlijke warme dag tegemoet. Echt flinke verschillen in temperatuur op 1 dag. We rijden vandaag naar Lakes Entrance. Wederom een mooie bestemming in Gippsland. We verblijven in Comfort Inn & Suites Emmanuel. Heerlijk geslapen die nacht. We dineren die avond op een jacht. Mega lekker gegeten. Onze kokkin stond daar in een heel kleine kombuis te koken. Heel knap van haar. Op het begin van de vaar route zwommen er dolfijnen met ons mee. Gaaaaaf. Erg aardige mensen ontmoet die avond.

13/11 Nou eindelijk we gaan naar Walhalla. Hier had ik echt zin in dus kon alleen maar tegen vallen. Wat een route zeg. Wij luisteren naar de GPS die ons op een kiezelweg stuurden. De weg heet trouwens ook Walhalla road dus,,,,, Nou de weg werd smaller en van kiezel ging het naar zand, daarna losse stenen en langs een hele diepe afgrond. Onderweg zie je nog een bumper in de bomen naar beneden hangen. Helaas kwamen we uit op een rivier. Onze camper is hier niet voor gemaakt dus in zijn achteruit terug omhoog, keren en langs de afgrond terug gereden. Uit eindelijk komen we via een verharde weg Walhalla binnen gereden. Onze monden staan open en kunnen alleen WAUW zeggen. Het is net een film decor. Joepie dit mag ik meemaken. We verblijven in het Walhalla Star hotel. Super lieve gastvriendelijke eigenaren. Het dorp met 17 inwoners wordt gerund door vrijwilligers. We krijgen een stads tourtje te voet en een ritje over de oude spoorlijn. Natuurlijk heb ik hier mijn kaarten naar huis gepost. Benieuwd of en wanneer ze aankomen.
Leuke avond gehad en heerlijk geslapen. Dit is echt een aanrader en hoop dit ooit aan mijn mannen te kunnen laten zien.

14/11 Alweer de laatste dag in Aussie. We rijden terug naar Melbourne waar de rest van de groep een fietstocht gaat maken. Robin en ik gaan de camper weer inleveren. 2e bos met sleutels lagen nog in het hotel in Melbourne dus extra rondje door de mooie hippe stad. Nog heerlijk gegeten langs het station en de UGGS winkel geweest en toen op weg naar de luchthaven. Bijna 14 uur terug vliegen naar Abu Dhabi. Daar nog met bijna heel het gezelschap gegeten en gelachen en toen nog ruim 6 uur terug vliegen naar Amsterdam.

15/11 JAAAAAAAAAA de reis was super. Heb heerlijk genoten en wil zeker terug, maaaaar het mooiste was om mijn 3 mannen weer terug te zien.

Verslag uit: Australië, Melbourne

Studie Australie

Op 4 november vertrok ik via Abu Dhabi naar Melbourne voor een studie reis. Even een verslag tot zo ver. ik kan helaas geen foto's erbij plaatsen. Dat zal ik thuis nog doen.

5/11 komen we vroeg in de ochtend aan in Abu Dhabi. We hebben heerlijk Business class mogen vliegen. Wauw wat een ervaring zeg. echt geweldig. We hebben een dagkamer in het mega mooie en luxe hotel Yas Viceroy hotel. Dit hotel is gelegen op de racebaan van de formule 1.
We brengen een bezoek aan het hoofdkantoor van Etihad waar we te zien krijgen hoe het personeel wordt opgeleid. Echt gaaf om eens te zien. Ook gaan we een kijkje nemen in hun Innovation Centre om de laatste ontwikkelingen te bekijken.
Die avond vertrekken we weer en nu dan echt naar Australie.

Ik heb gewoon First Class mogen vliegen WHAAAAAAAAAAAAA
Wat een ervaring, gewoon een droom zeg. Een stoel waar ze voor je een ligbed van maken. Sterren hemel, flatscreen tv, minibar, persoonlijke bediening, en een eigen (Roy Donders) huispak. Te gek!

6/11 Het is al 19:30 uur lokale tijd als we arriveren in Melbourne. Bij de landing keek ik naar een foto van mijn 2 lieve ventjes en moest ff snel een traantje weg vegen. Joehoe eindelijk in Australie. Die nacht verbleven we in hotel Vibe Carlton. Net even gelegen tussen de luchthaven en down town Melbourne. We zijn heel even de stad in geweest.

7/11 De huur camper en auto opgehaald en vertrokken naar het plaatsje Lorne. Dit dorpje ligt vrij aan het begin van The Great Ocean Road. Gaaf hoor al die backpackers en surf winkeltjes. Op de heen reis stoppen we een paar keer om te genieten van het uitzicht. Er vliegen niet alleen hele mooie vogels rond, maar ook heeeeel veel vlinders. Zo mooi. We verblijven in hotel Mantra Lorne. Echt een oude hermitage. Dus kraak kraak. We hebben een kamer met uitzicht op zee. Meteen opzoek gegaan naar souveniertjes en mijn kangaroo knuffeltjes al weten te scoren. In de avond worden we opgehaald door (volgens mij was het Rodger) van visitgreatoceanroad.au Hij nam ons mee naar het strand om daar te gaan wijnproeven en oesters eten. Rob ik heb het weer geprobeerd, maar ik blijf ze smerig vinden. En dus hop snel uit mijn mond en de oester een vliegreisje gegeven. Hij heeft ons ook nog mee uit eten genomen bij de lokale bowling (Australische style) club. Terwijl we aan het eten zijn zeg hij heel leuk tegen mij " kijk daar een tegen de muur die zitten hier heel veel" Ik kijk en zie een mega spin BRRRRRRR
Hij vertelt me er nog een paar verhalen over waar ik helaas die nacht flink aan moest denken.

8/11Na het ontbijt dat heerlijk was rijden we naar Seaport op het eiland Mornington Penisula. We moesten om 9:00 uur de veerboot halen, maar helaas 5 minuten te laat. Hier zeggen ze dan No Worries mate. En mochten gewoon mee op de boot van 10:00 uur. Heerlijk die instelling hier. We komen echt gave en mooie huizen onder weg tegen. Veel echte Australische en ook Victoriaanse style huizen met veranda en versiering. Nu gaan we 2 nachten verblijven in hotel Mercure Portsea. Gelegen op een golfbaan. We worden door Danielle bij ons hotel opgehaald voor een leuke middag. Wij zijn eerst weer gaan wijnproeven bij Mike op een super locatie. Daarna heerlijk, maar dan ook echt heerlijk gegeten bij Max's restaurant. Hij heeft ook veel prijzen gewonnen met zijn heerlijke eten. Het restaurant is gelegen op een mega mooie locatie. Omdat we perse een koala en kangaroo willen zien is Danielle nadat we een bezoek hebben gebracht aan nog een wijnboer en chocolaterie met ons gaan rond rijden op zoek naar die beesten. We hebben een koala gezien en heeeeeel ver in de verte kangaroes. Dus dat telt niet voor mij haha. Nog heerlijk gegeten in het hotel. Zo fijn ik heb zowel in de ochtend als in de avond met de kids en Rob kunnen chatten. ZOOOOOOO fijn, maar dan mis ik ze nog meer. Deze reis had ik altijd voorgesteld met hun te gaan maken. Dat gaat ooit in de toekomst ook zeker gebeuren.

9/11 Onze groep wordt in 2 gesplitst. De ene helft gaat zwemmen met wilde dolfijnen en zeehonden en de andere groep gaat paardrijden met jawel weer wijnproeven. Ikzit natuurlijk in de groep van het knolhobbelen hahahahahahahaha. Nou maar het was leuk. Ik had een heel lief paard genaamd Charly. Hij luisterde naar al mijn comando's. We hebben die middag enorm moeten lachen om het paardrijden en enkele foto's die we opp de paarden hebben genomen. Gelukkig heeft de andere groep van ons het ook super gaaf gehad. Op het einde van de middag zijn we naar de Peninsula Hot Springs geweest. Heerlijk en mooi. Wanneer je helemaal naar de bovenste bron ging had je een schitterend uitzicht. Alle bronnen daar zijn gebaseerd op andere landen voor het eenheids gevoel. Ook hier weer heerlijk gegeten. Oeps doe ik iets te veel hier. We wilde nog wat gaan drinken in het dorp hier, maar dat is om 20:30 al helemaal op slaap stand.

Morgen naar we naar Phillip Island.