veel te kort - Reisverslag uit Thalfang, Duitsland van maria Puts-Severijns - WaarBenJij.nu veel te kort - Reisverslag uit Thalfang, Duitsland van maria Puts-Severijns - WaarBenJij.nu

veel te kort

Door: maria

Blijf op de hoogte en volg maria

12 Juni 2006 | Duitsland, Thalfang

Ik vond het heel spannend om met Milo erbij op vakantie te gaan. Want zou hij het wel leuk vinden, wil hij wel in het campingbedje bij ons op de kamer slapen enz. Ik vond het alwel minder spannend dan de 1ste vakantie met Milo erbij. Dat komt omdat hij nu al wat groter is en lekkerder weer is. Rob en ik hebben wel als van ouds de ochtend van vertrek de rugzakken ingepakt. Ik had ddde avond ervoor wel 1 lijstje gemaakt van wat we mee moesten nemen. Dat werkt bij mij altijd het beste. Zo deedt ik dat in het leger ook via 1 lijstje alles pakken en zoveel mogelijk in 1 tas krijgen. Op de handdoeken na pasten al onze kleren en milo's deken en beddengoed in 1 rugzak. (heerlijk alles bij elkaar) We namen wel veel speelgoed mee voor Milo.
De kinderwagen en loopstoel gingen bij opa & oma in de auto, Gelukkig!
Voor milo hadden we het Dvd schermpje weer in de auto aangesloten zodat hij lekker Bumba en Nijntje kon kijken.
De heen reis ging gelukkig goed. Milo is bij Maastricht in slaap gevallen tot in Thalfang. We hebben onderweg niet hoeven te stoppen.

Het huisje dat opa & oma hadden geboekt was heel mooi. Zo'n echt Duits Challet huisje. Er waren 4 ruime slaapkamers, 1 badkamer, grote woonkamer met eethoek en keuken, bijkeuken en 1 garage. Er waren maar 1 paar min puntjes: de bedden en deuren kraakten vreselijk en er was geen magnetron en dat is met 3 kleine kinderen die nog warmen papflessen krijgen toch wel net zo handig.

Nou het weekje Duitsland was jammer genoeg voorbij voordat je het wist. Het was er
super mooi, leuk en gezellig.
Milo sliep bij mij en Rob op de kamer in 1 camping bedje en dat ging heel goed.
Het was sóchtends heel leuk om eens na hem te kijken als hij wakker wordt. Meteen vrolijk, heerlijk!
Reza en Yera sliepen samen op 1 kamer en dat ging gelukkig ook goed. Yera was de 1ste avond in zijn tijdelijk nieuwe bedje flink aan het mopperen en Reza zat maar tegen Yera te zeggen "En nou moet je slapen-nou moet je stil zijn anders krijg je geen cadeautje-enz". Dat was echt super schattig.

Op 2 en 6 juni zijn eindelijk milo's 1ste tandjes door gekomen.
Hij heeft 1 nacht er erg veel last van gehad. Zijn 3e tandje was 9 juni door maar terug in Nederland is het kleine witte puntje niet meer te zien. Jammer.

In het dorp thalfang was 1 overdekt zwembad. Milo en Reza zijn 2 echte waterratten en leuk om na te kijken. milo zwemt in zijn babyband als 1 kleine puppy en water in zijn gezicht maakt hem niets uit. Reza klimt gewoon al zelf het bad uit en is ook helemaal niet bang. En maar an de glijbaan die Reza. Yera probeert het echt leuk te vinden, maar hij speelt liever in de zandbak.

Vlakbij ons vakantie huisje lag 1 grote speeltuin waar we dagelijks naar toe gingen. Milo vond het er ook al heel leuk vooral de grote glijbaan. Er hing ook 1 baby schommel tussen de gewone en lachen dat hij deedt. Dus moeten we thuis echt de schommel op gaan hangen! Reza is wederom ontelbaar vaak van de grote glijbaan geweest en helemaal alleen en Yera vond de zandbak en tunnels het leukste.
Ook lag er bij de speeltuin 'n midgetgolf
baan. Daar hebben opa, Hans en Rob geprobeerd elkaar te overtreffen. Milo vond het wel leuk om te zien, maar had liever de stick vast.

We hebben bezoekjes gebracht aan: Trier (hele mooie stad), edelsteenmijn, De rodelbaan, vliegveld van Hanh en Thalfang zelf. Het rodelen was heel leuk en dat vonden de kinderen ook. Ik dacht dat Milo daar veel te klein voor zou zijn, maar nee hoor tijdens de snelle rit omlaag zat hij vrolijk in zijn handjes te klappen en te zwaaien na de mensen die naar boven gingen.

Gelukkig is alles goed gegaan en heel goed bevallen. Jammer dat 1 week zo snel om is, maar we hebben eind aug.gelukkig nog 1 week te goed in de Ardennen en Rob en ik willen nog 1 of 2 keer met het Tentje weekendjes naar zee, maar daarvoor moeten we nog eerst voor Milo een camping slaaptentje halen.

Nou op naar de volgende Vakantie en dat wordt dan de 1ste x op vakantie met z'n 3tjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Thalfang

Mijn eerste reis

Ik heb altijd heel graag gereisd en wilden dan ook graag een echte lange wereld reis maken oa naar the out back.
Op huwelijksreis in Canada (Whistler) is me een wonder geschonken.
Ik heb nu een zoontje van 8 maanden.
In het begin kon ik maar niet van mij afzetten dat het reizen met rugzak zonder echte planning nu ophield.
Nu een oude collega van mij op wereldreis is en ik haar verhalen gelukkig via waarbenjij.nu mag volgen kan ik het steeds meer laten rusten.
Oke het is niet meer zoals vroeger, maar dat wil niet zeggen dat ik niets meer kan. Het is juist dubbel genieten nu met mijn kleine kereltje.
We zijn al 1 x met hem erbij 1 weekje op vakantie geweest.
Met de hele familie op wintersport.
Niet zoals we gewent waren, maar in een huisje op center parc in winterberg.
Zo konden wij skien en de kids lekker zwemmen en spelen. Het was een heerlijke vakantie.
3 juni gaan we weer met de hele familie een week weg. Mijn ouders hebben een huisje in Duitsland gehuurd. Net over de grens zodat de kinderen niet lang hoeven reizen in de auto.
Ik ben heel benieuwd, maar heb er onwijs zin in.
Ik weet dat dit dagboek geen spannende en verre reis verhalen bevat, maar voor mij is het zo'n nieuwe en spannende ervaring dat het voor mij wel iets heel groots is!

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2008

Camping Le Chene Gris, 14-06 t/m 28-06 '08

05 Mei 2007

Heerlijke week Disney

16 Oktober 2006

Viva Palma Nova

18 September 2006

Hiep hiep hoera Milo 1 jaar!!!

31 Augustus 2006

Weekje kamperen in het water gevallen!!!
maria

Ik heb altijd heel graag gereisd en wilden dan ook graag een echte lange wereld reis maken oa naar the out back. Op huwelijksreis in Canada (Whistler) is me een wonder geschonken. Ik heb nu een zoontje van 8 maanden. In het begin kon ik maar niet van mij afzetten dat het reizen met rugzak zonder echte planning nu ophield. Nu een oude collega van mij op wereldreis is en ik haar verhalen gelukkig via waarbenjij.nu mag volgen kan ik het steeds meer laten rusten. Oke het is niet meer zoals vroeger, maar dat wil niet zeggen dat ik niets meer kan. Het is juist dubbel genieten nu met mijn kleine kereltje. We zijn al 1 x met hem erbij 1 weekje op vakantie geweest. Met de hele familie op wintersport. Niet zoals we gewent waren, maar in een huisje op center parc in winterberg. Zo konden wij skien en de kids lekker zwemmen en spelen. Het was een heerlijke vakantie. 3 juni gaan we weer met de hele familie een week weg. Mijn ouders hebben een huisje in Duitsland gehuurd. Net over de grens zodat de kinderen niet lang hoeven reizen in de auto. Ik ben heel benieuwd, maar heb er onwijs zin in. Ik weet dat dit dagboek geen spannende en verre reis verhalen bevat, maar voor mij is het zo'n nieuwe en spannende ervaring dat het voor mij wel iets heel groots is!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 15728

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 15 November 2014

Studie Australie

18 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

Saarburg

18 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zweden - Denemarken

18 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Kamperen in Zweden en Denemarken

02 Mei 2014 - 08 Mei 2014

Rome

02 Juli 2013 - 16 Juli 2013

Ibiza

30 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Frankrijk

01 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Kos

13 Juni 2009 - 27 Juni 2009

Luxemburg

20 September 2006 - 27 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: